رد کردن لینک ها

سرمایه‌ گذاری روی خود

سرمایه گذاری روی خود از مهم‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین کارهای زندگی یک شخص موفق است. آیا کسی وجود دارد که تمایلی به پیشرفت و ترقی نداشته باشد؟ به‌طور قطع پاسخ این سوال خیر است! تمامی انسان‌ها به‌صورت ذاتی و غریزی میل به پیشرفت دارند و هرکس باتوجه به طرز فکر و عقاید خود یک روش را برای پیشرفت خود انتخاب می‌کند.

حتی افرادی که تظاهر می‌کنند از دنیا سیر شده‌اند و دیگر هیچ‌چیزی برایشان مهم نیست یا به قول خودشان آب از سرشان گذشته است نیز به‌طور ذاتی میل به پیشرفت دارند. سرمایه‌گذاری روی استعدادها و مهارت‌ها نیاز به خودشناسی و درک عمیقی از خودمان دارد.

انسان برای هر امری لازم است که در ابتدای کار خود را به‌درستی بشناسد. ما با شناخت خود نیمی از مسیر را پیموده‌ایم. با علایق و مهارت‌های خود آشنا می‌شویم و با تقویت آنها خود را به قله‌های پیشرفت و ترقی می‌رسانیم. در این مقاله درباره سرمایه‌گذاری افراد روی خود مطالب مفید و جامعی در اختیار شما قرار خواهیم داد؛ پس با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری روی خود از طریق تحصیل در رشته موردنظر

تحصیل و پیشرفت در زمینه علم و دانش یکی از روش‌های سرمایه گذاری افراد روی خود محسوب می‌شود. همانطور که در تمامی ادیان، احادیث و کتب علمی نیز ذکر شده است علم و دانش لازمه حیات بشر است. علم و دانش منبعی پایان‌ناپذیر هستند که به وسعت جهان ادامه دارد و برای دست‌یابی به این منابع، بی‌نهایت مسیر وجود دارد.

بنابراین مسلم است که اگر شخصی در این عرصه قدم گذارد، نتیجه چشمگیری از تلاش‌های خود کسب خواهد کرد. یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری افراد روی خود و پیشرفت در زندگی، قدم نهادن در عرصه تحصیل و علم بر پایه علایق و استعدادها‌ست.

برای این امر ابتدا لازم است یک دوره خودشناسی گذرانده باشید و از علایق و استعدادهای خود اطمینان کافی داشته باشید. در چنین شرایطی است که بهترین مسیر را انتخاب خواهید کرد. معمولا علایق افراد باتوجه به استعدادها و مهارت‌های ذاتی آنها شکل می‌گیرد؛ بنابراین بر سر دوراهی علایق یا مهارت گیر نخواهند کرد.

زمانی‌که شخصی مهارت‌ها و علایق خود را به‌خوبی شناخته باشد، مستقیم و بدون درنگ قدم در رشته تحصیلی مرتبط با علایق خود خواهد گذاشت. این شخص مسلما در چنین مسیری پیروز خواهد شد.

سرمایه گذاری روی خود با توجه به رشته تحصیلی

یکی‌ دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری افراد روی خود پیشرفت در زمینه رشته تحصیلی است. این مبحث با مبحث انتخاب رشته مناسب کاملا متفاوت است و شما در این بخش با این تفاوت‌ها به‌خوبی آشنا خواهید شد.

این مبحث مربوط به افرادی است که از روی منطق در یک رشته تحصیلی قدم گذاشته‌اند. این افراد از مرحله انتخاب رشته عبور کرده‌اند و دیگر زمان مناسبی برای تصمیم‌گیری درباره انتخاب رشته نیست. البته ناگفته نماند که امکان تغییر رشته یا تحصیل مجدد در رشته موردنظر برای تمامی افراد وجود دارد، اما این روش‌ها برای افرادی که زمان را غنیمت می‌شمارند، مناسب نیست.

چنین افراد درست یا غلط در یک مسیر تحصیلی قدم گذاشته‌ و تحصیلات خود را نیز به اتمام رسانده‌اند. به ‌نظر شما اکنون نوبت چیست؟ اکنون نوبت آن است که این اشخاص مهارت‌هایشان را در زمینه رشته تحصیلی خود ارتقا دهند.

تحصیلات عالی تنها یک روش تئوری برای آموزش مطالب علمی محسوب می‌شود. لازمه پیشرفت در هر زمینه‌ای کسب مهارت‌های عملی است؛ بنابراین لازم است افراد در دوره‌های عملی مرتبط با رشته خود شرکت کنند یا از طریقی به فعالیت عملی در این رشته بپردازند.

سرمایه گذاری روی خود با شناسایی علایق و استعدادها

سرمایه‌گذاری روی استعدادها و علایق مربوط به دو دسته از افراد می‌شود. دسته اول افرادی هستند که تحصیلاتی مرتبط با علایق خود برگزیده‌اند. دسته دیگر نیز افرادی هستند که تحصیلات خود را در سایر رشته‌ها به اتمام رسانده‌اند و اکنون می‌خواهند در عرصه علایق و استعدادهای خود قدم بگذارند.

در هر دو صورت آینده‌ای خاص و درخشان در انتظار افراد خواهد بود. لازمه پیشرفت در این زمینه این است که افراد تمامی تلاش خود را برای کسب توانایی کافی در زمینه موردنظر به‌کار گیرند. برای مثال تصور کنید شخصی به کارهای هنری علاقه‌مند بوده، اما تحصیلات خود را در رشته دیگری گذرانده است. این امکان برای او فراهم است که از طریق شرکت در دوره‌های مرتبط به بسط و گسترش استعدادهای نهان خود بپردازد و در این زمینه موفق شود.

سرمایه گذاری روی خود با توجه به فعالیت شغلی فعلی

در این بخش روی سخن ما با افرادی است که در حال حاضر در یک فعالیت شغلی مشغول هستند. این افراد برای پیشرفت و ترقی باید به کسب مهارت‌ها و قابلیت‌های بیشتری بپردازند. برای مثال شخصی در یک شرکت مشغول به‌ کار است و می‌خواهد که در شغل خود ترفیع مقام یابد. این فرد باید قابلیت‌ها و مهارت‌های شغلی خود را افزایش دهد.

ترفیع مقام و کسب مهارت‌های بیشتر از طریق توجه و دقت به امور افراد موفق در این زمینه، مطالعه یا شرکت در دوره‌های خاص حاصل می‌شود.

گشودن دریچه‌های ذهن خلاق برای سرمایه گذاری روی خود

گشایش دریچه‌های ذهن خلاق یکی از زیباترین روش‌های سرمایه‌گذاری افراد روی خود محسوب می‌شود. این گشایش باعث ایجاد الهامات و شکل‌گیری ایده‌های ناب و جذاب برای اشخاص مختلف می‌شود. زمانی‌که خلاقیت را وارد زندگی خود کنید، فلش‌هایی برای نشان دادن مسیر درست در تمامی مراحل روبه‌روی شما خواهد بود.

ایده‌های نابی که در ذهن شما جرقه زده می‌شوند، عامل سازنده شما محسوب خواهند شد. این ایده‌های خلاقانه ممکن است هنری، علمی یا عملی باشند.

کنترل و مدیرت افکار بهترین و قطعی‌ترین روش سرمایه‌گذاری

آیا از تاثیر شگفت‌انگیز افکار بر زندگی و مسیر موفقیت خود آگاه هستید؟ افکار این ارتعاشات قوی و فوق‌العاده نقش بی‌نظیری در نحوه زندگی انسان‌ها دارند. کل جهان ارتعاش است و ارتعاشات هم‌سو و هم‌جهت همدیگر را جذب می‌کنند.

یکی از این ارتعاشات قوی در اختیار شما قرار دارد که باتوجه به نحوه استفاده شما باعث پیشرفت یا پسرفت شما خواهد شد. جهت‌دهی و کنترل افکار و برنامه‌ریزی ضمیرناخودآگاه کاملا در اختیار شما‌ست. افکار مسموم موقعیت‌ها و موانع را سر راه زندگی شما ایجاد می‌کنند؛ در صورتی‌که افکار صحیح و مدیریت شده باعث جذب موفقیت‌ها می‌شود.

از این نعمت خارق‌العاده به‌ بهترین شکل در زندگی خود استفاده کنید و هرگز از منبع غنی و بی‌پایان افکار بی‌بهره نمانید.

تقویت اعتمادبه‌نفس و سرمایه ‌گذاری روی خود

بهترین روش سرمایه گذاری روی خودمان تقویت اعتمادبه‌نفس است. تنها شخصی که توانایی کمک به شما را دارد، خودتان هستید. هرگز از کمک‌هایی که قادر هستید به خودتان ارائه دهید غافل نشوید. برای بهره‌مندی از این کمک‌ها لازم است که به خود و قدرت‌های خود ایمان قوی داشته ‌باشید و با آغوشی باز از این قابلیت استقبال کنید.

این را فراموش نکنید که تاثیر افکار شما درباره خودتان ۱۷برابر قوی‌تر از افکاری است که دیگران درباره شما دارند. پس قل از هر چیزی با کمک خودتان به پیشرفت و دست‌یابی به موفقیت بشتابید و در این مسیر از همیاری با دیگران نیز غافل نشوید.

مطالعه زندگینامه افراد موفق و الگوگیری از آنها

از دیگر مسیرهایی که برای صعود به قله موفقیت لازم است بپیمایید مطالعه زندگی موفق‌ترین افراد جهان است. با الگو قرار دادن این اشخاص درهای جدیدی از موفقیت و پیشرفت به روی شما گشوده خواهد شد؛ چرا که در این مسیر اهداف شما دقیق و جهت‌دار می‌شوند.

استفاده از تجربیاتی‌ که اشخاص موفق در مسیر زندگی خود کسب کرده‌اند تا حد زیادی شما را به فتح قله موفقیت نزدیک خواهد کرد. این گونه شما با حذف مسیرهای اشتباه و بهره‌گیری از تجربیات صحیح سریع‌تر به مقصد خواهید رسید.

توجه داشته باشید گاهی موانعی که در مسیر وجود دارند، ضروری هستند و این بستگی به قابلیت شما دارد که چگونه از موانع به عنوان پله ترقی استفاده کنید.

سرمایه گذاری روی خود با حفظ سلامت جسم و روح

یکی از مسائلی که به شدت باید به آن توجه داشته باشید و هرگز از آن غافل نشوید، حفظ سلامت جسم و روح است. این مسئله باید در اولویت زندگی شما قرار بگیرد. در صورت نقص در هریک از این دو عامل شما از اهداف خود دور خواهید شد.

برخی از نواقص جسمی مادرزادی هستند. این نواقص هیچ گاه محدودیت به‌حساب نمی‌آیند؛ چراکه سیستم جسمی شخص خود را با چنین شرایطی وفق داده است و این اشخاص بی‌تردید از پس هر فعالیتی برمی‌آیند.

روی سخن ما با اشخاصی است که خود را غرق در کار و تلاش می‌کنند و از مسائل مهمی نظیر سلامتی غافل می‌شوند و با تحمل فشار حداکثری و فراتر از حد ظرفیت سلامت خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

عده‌ای دیگر از افراد نیز با تحمل فشارهای بیش‌ازحد و ایجاد درگیری ذهنی سلامت روانی خود را با اختلال مواجه می‌کنند . متوجه نیستند که با این کارها در حال دورکردن خود از مسیر موفقیت هستند.

ورزش و مدیتیشن دو راه اصلی برای سلامت جسم و روح

ورزش از اصلی‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین روش‌های سلامت جسمی در انسان محسوب می‌شود. آیا درباره روش‌های ورزش ذهن اطلاعاتی دارید؟ همینطور که جسم انسان نیاز به مراقبت و ورزش دارد، روش‌هایی برای تقویت ذهن وجود دارد که مراقبه یا همان مدیتیشن از اصلی‌ترین این روش‌ها‌ست.

خالی کردن ذهن از درگیری‌ها و شلوغی‌های روزانه با روش مدیتیشن کمک قابل‌توجهی به پیشرفت انسان خواهد کرد.

حذف برنامه‌های تلویزیونی بی‌فایده از برنامه روزانه

برنامه‌های تلویزیونی علاوه ‌بر اینکه وقت ارزشمند شما را تلف می‌کنند از طرفی نیز باعث ایجاد ذهنیات منفی در شما می‌شوند. این ذهنیات منفی زمینه‌ساز ایجاد موانع در مسیرهای موفقیت می‌شوند. به‌جای تماشای این برنامه‌ها برنامه‌های شاد و حساب‌شده را با برنامه‌ریزی زمانی مناسب وارد زندگی خود کنید.

فعالیت مفید در شبکه اجتماعی

روزانه چند ساعت از وقت گران‌بهای خود را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنید؟ حضور در این شبکه‌ها و وقت‌گذرانی با دوستان و آشنایان کار اشتباهی نیست، اما این صرف وقت‌ باید دقیق و حساب‌شده باشد. هر مسئله‌ای که از حد اعتدال خارج شود، زیان‌بار خواهد بود.

درضمن توجه داشته باشید که یکی از بهترین کارها هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مطالعه مطالب مفید و آموزنده است. این امر کمک مهمی برای سرمایه گذاری روی خود خواهد کرد.

کتاب و کتاب‌خوانی

یک روش بسیار مفید و کم‌هزینه برای سرمایه گذاری روی خود کتاب‌خوانی است. خوشبختانه امروزه از طریق امکاناتی نظیر تلفن‌همراه و دسترسی همگانی به اینترنت مطالعه کتاب الکترونیکی توجه عده زیادی را به خود جلب کرده است.

کتاب و کتاب‌خوانی باعث افزایش دانش و اطلاعات، تقویت روحیه، بهبود واژگان و سرگرمی می‌شود.

دامنه ارتباطی خود را گسترش دهید

ارتباط با افراد مختلف تاثیر شگرفی در پیشرفت و موفقیت خواهد داشت. البته ناگفته نماند که انتخاب افراد به عنوان دوست باید بسیار عاقلانه و منطقی صورت بگیرد. هرگونه انتخاب اشتباه ممکن است شما را از مسیر درست  موفقیت منحرف کند.

روابط دوستانه سالم، شاد، پرانرژی و مثبت تاثیر مستقیمی بر پیشرفت و صعود شما خواهد داشت.

از راهنمایی‌ها و پشتیبانی‌های یک مشاور دلسوز و باتجربه بی‌بهره نمانید

برای پیشرفت و موفقیت با یک مشاور آگاه، دانا و دلسوز در ارتباط باشید. ارتباط با چنین شخصی کمک قابل توجهی در امور مختلف زندگی برای شما به ‌همراه خواهد داشت.

آموزش زبان دوم را جدی بگیرید

یکی از مسائل روز دنیا تسلط به یک زبان دوم است که تاثیر شگرفی در مراحل زندگی و موفقیت دارد. آموختن یک زبان دیگر باعث تغییر دید و بینش نسبت به دنیا، رشد مغز و جلوگیری از آلزایمر می‌شود.

هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی را فراموش نکنید

از اصلی‌ترین رازهای دست‌یابی به موفقیت و سرمایه گذاری روی خود برنامه‌ریزی برای تمام کارها و مراحل زندگی است. برنامه‌ریزی باعث جهت‌گیری زندگی و مشخص شدن اهداف می‌شود. زندگی هدف‌مند بدون شک یک زندگی موفق و پایدار خواهد بود.

شکرگزاری و بررسی نتایج را فراموش نکنید

قدرشناسی و شکرگزاری در قبال نعمت‌ها از اصول اصلی پیشرفت در زندگی محسوب می‌شود. حتما نتایج تمرین‌ها و تلاش‌هایی را که صرف موفقیت در زندگی خود کرده‌اید، اندازه‌گیری کنید، از کوچک‌ترین پیشرفت‌ها نیز خوشنود و راضی باشید و شکرگزاری را فراموش نکنید.

این امر باعث جذب نعمت‌های فراوان بیشتری به سمت زندگی شما خواهد شد.

سالم و شاداب زندگی کنید

یک زندگی ایده‌آل آن است که سالم و شاداب باشد و موجب سرزندگی و نشاط افراد شود. این نشاط و شادابی از اموری نظیر ورزش، رسیدگی به امور منزل، نظافت، تفریح، مسافرت، گشت‌وگزار با خانواده یا دوستان و مصرف غذای سالم حاصل می‌شود.

خواب کافی و به موقع داشته باشید

یکی از اصول سرمایه گذاری روی خود تنظیم زمان مناسب و خواب و بیداری است. بهتر است برنامه روزانه خود را طوری تنظیم کنید که شب‌ها زود بخوابید و صبح‌ها زود بیدار شوید. مدت زمان خواب شبانه نیز تاثیر قابل‌توجهی در انرژی روزانه افراد دارد. لازم است برنامه ۸ ساعته خواب شبانه به‌صورت دقیق رعایت شود.

سرمایه خود را پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری کنید

برای یک زندگی موفق بهتر است دارایی و سرمایه خود را پس‌انداز کرده یا به سرمایه‌گذاری و شراکت با شرکت‌های معتبر بپردازید. برخورداری از مقدار قابل‌توجهی سرمایه برای رسیدگی به بسیاری از اهداف و خواسته‌ها ضروری است. از این مسئله غافل نشوید و هزینه‌های اضافی زندگی خود را حذف کنید.

خود را به چالش بکشید و از تجربه مسائل مختلف نهراسید

ریسک‌پذیری در زندگی بیشتر مواقع سودمند و مفید واقع می‌شود. افرادی که شجاعانه خود را به چالش می‌کشند که تجربه‌های جدیدی را در زندگی خود کسب کنند، بسیار قوی‌تر و موفق‌تر از سایر افراد به حساب می‌آیند.

این افراد از یکنواختی زندگی در امان هستند به همین دلیل روحیه آنها به‌خوبی حفظ می‌شود. مشارکت در امور خاص و جدید تجربه و اطلاعات فراوانی را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

انرژی خود را با کینه‌ توزی تضعیف نکنید

این مسئله برای همه انسان‌ها پیش آمده است که گاهی با شخصی دچار مشکل می‌شوند و دلخوری میان آنها پدید می‌آید. این ناراحتی و دلخوری بیش از هرکسی خود شما را آزار می‌دهد. بهتر است از برای رهایی از انرژی منفی کینه‌توزی افراد را ببخشید و برای آنها آرزوی سعادت کنید.

در چنین شرایطی مشاهده خواهید کرد که اثرات و نتیجه‌بخش شما ابتدا شامل خودتان خواهد شد. عدم بخشش و کینه‌توزی علاوه بر ناآرامی ذهنی مشکلات جسمی فراروانی را نیز برای افراد به ‌همراه خواهد داشت. بخشش از مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری روی خود محسوب می‌شود.

زندگی برای دیگران را کنار بگذارید

یکی از مشکلاتی که این روزها اکثر افراد با آن سروکله می‌زنند، تلاش برای جلب رضایت اطرافیان است. توجه داشته‌ باشید که این موضوع از پایه و ریشه غلط است و پیامدهایی را برای شخص به‌همراه دارد. هرگز نخواهید خود را مطابق میل دیگران تغییر دهید.

خداوند هر انسانی را خاص و با ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی آفریده است. بهتر است خود را آن‌گونه که هستید، بپذیرید. این خود شما هستید که تعیین می‌کنید دیگران چگونه با شما رفتار کنند. اگر شما خود را دوست نداشته باشید یا ویژگی‌های خود را نپذیرید، چگونه چنین انتظاری را از دیگران خواهید داشت؟!

کلام پایانی

روش‌های فیزیکی و ذهنی زیادی برای سرمایه گذاری روی خود وجود دارد. ابتدا لازم است افراد زمینه خودشناسی را فراهم کنند و با تمام ویژگی‌ها و علایق خود به‌خوبی آشنا شوند. قدم دوم در این مسیر پذیرش خویشتن است. افراد باید خود را آن‌گونه که هستند، دوست داشته باشند.

مرحله بعدی در این مسیر تعیین اهداف و برنامه‌ریزی برای صعود به قله اهداف است. پس از مشخص شدن مسیر و اهداف و برنامه‌ریزی حال نوبت آن است که مسیرهای سرمایه‌گذاری افراد روی خود یکی یکی و بادقت پیموده شوند.

این مسیرها باتوجه به شرایط افراد متفاوت خواهد بود. برای مثال عده‌ای از افراد برای موقعیت شغلی خود در تلاش هستند و برخی دیگر برای مسائل شغلی. در هر صورت روش‌های متعددی برای دست‌یابی به اهداف وجود دارد.

توجه داشته باشید در تمامی این مسیرها حفظ سلامت جسمی، روحی و شادابی از هر مسئله‌ای مهم‌تر است و نباید از اهمیت این مسئله غافل شوید.

منابع : https://www.ayabusinessschool.com/

 

به گفتگو بپیوندید

سبد خرید آیتم حذف شد بازگردانی
  • هیچ دوره ای ثبت نام نکرده اید...