رد کردن لینک ها

دوره ریاضی با لگو (More to Math)

دوره ریاضی با لگو (More to Math)

دوره آموزشی More to Math در قالب فعالیت‌هایی جذاب به وسیله‌ مدل‌سازی به درک مسائل ریاضی و حل مسئله کمک می‌کند. این دوره موجب تقویت قوه‌ استدلال، دقت و آموزش مفاهیم پایه‌ ریاضی می‌شود. این بسته قابلیت استفاده در کلاس‌های ریاضی دبستان را نیز دارد.

شهریه

۵۶۰,۰۰۰ تومان

طول دوره

۳ ماه

شروع دوره

خرداد ماه

دوره More to Math (ریاضی با لگو) چیست و چه اهمیتی دارد؟

امروزه آموزش ریاضیات در زندگی ما، نقش مهمی دارد و دربردارنده فرصت‌هایی برای اکتشاف خلاقانه پدیده‌ها و حل مسئله علمی است.

هدف از آموزش ریاضی در دوره ابتدایی تنها پرورش نخبه‌ها و علاقه‌مندان به ریاضی و یا افرادی که می‌خواهند رشته ریاضی را در سطح دانشگاهی ادامه دهند نیست؛ بلکه هدف از آموزش ریاضی بهتر زندگی کردن دانش آموزان است. بنابراین برقراری ارتباط بین ریاضی و زندگی روزمره، کسب مهارت‌های مدل سازی ریاضی، حل مسئله، رشد مهارت‌های تفکر، برقراری ارتباط بین نمایش‌های مختلف ریاضی و تعبیر و تفسیر آن ها، برقراری ارتباط بین ریاضی و سایر علوم و در حالت کلی به کارگیری مفاهیم ریاضی در محیط پیرامون و تفسیر و تحلیل آن ها از جمله هدف‌های اصلی آموزش ریاضی دوره ابتدایی است.

جورج پولیا یکی از بزرگترین متخصصان ریاضیات کاربردی (۱۸۸۷- ۱۹۸۵) در کتاب خلاقیت ریاضی با ترجمه مرحوم پرویز شهریاری می‌نویسد:

“حل مسئله به زبان ساده تر، چیزی جز کشف کردن نیست و همچنین برعکس کشف کردن چیزی جز حل مسئله نیست. ولی به شرطی که هم در انتخاب نوع مسئله‌ها و هم در شیوه کار با آن‌ها راه درستی و رسمی در پیش گرفته شود.”

در حل مسئله و به طور کلی هر چیزی که به یادگیری مربوط می‌شود نباید از اهمیت کار دسته‌ جمعی دانش‌آموزان غفلت کم شود، بحث ها و گفت و شنودهایی که در گروه‌های کوچک (۲ یا ۳ نفری) دانش آموزان در زمینه حل مسئله و یا روشن کردن متن یک درس پیش می‌آید، موجب بیدار شدن ذهن همه آن‌ها می‌شود؛ این چیزیست که به جز موارد استثنایی، هیچگونه کار فردی نمی‌تواند با آن برابری کند.

بسته آموزشی More to Math

بسته آموزشی More To Math برای ریاضی سال‌های اول و دوم دبستان تولید و به همراه ۴۸ طرح درس توزیع شده است.

بسته More to Math
بسته More to Math

وقتی صحبت از آموزش‌های درسی در مدارس می‌شود، شاید مهمترین نکته انطباق دادن آن با برنامه‌های درسی هر کشور است. به همین دلیل نمایندگی شرکت لگوی آموزشی در ایران، اقدام به تولید بسته طرح درسی به تفکیک پایه‌های اول، دوم و سوم نموده است. در این کتاب سعی شده ضمن پوشش درس‎های مختلف، ترتیب طرح درس‌ها با محتوای کتاب درسی منطبق باشد. اکثر طرح درس‌ها توسط معلمان کتاب طراحی شده است و از طرح درس‌هایی که برای تمام کشورهای استفاده کننده ارسال شده بود نیز استفاده شده؛ همینطور متن و سوال‌ها با توجه به کتاب‌های درسی ایران متناسب سازی شده است.

 

کتاب‌های ریاضی با لگو
کتاب‌هایی که در دوره More to Math به دانش آموزان پایه اول و دوم ارائه می‌شود

از این طرح درس‌ها با اهداف زیر می‌توان بهره گرفت

  • معلم ریاضی به کمک این طرح درس‌ها، خود را برنامه ریزی کند و آموزش مفاهیم را با این طرح درس‌ها انجام دهد.
  • معلم در کنار آموزش رسمی خود در هر هفته یک یا دو طرح درس را به عنوان تمرین تکمیلی انجام دهد.
  • یک معلم ویژه کلاس لگو در کنار معلم اصلی آن پایه یک زنگ در هفته تعدادی از این طرح درس‌ها را انجام دهد.
  • در پایان سال تحصیلی و به عنوان دوره درس‌های آن سال و آمادگی برای سال تحصیلی بعد در تعداد جلسه مشخص درس ریاضیات آن پایه مرور شود.
  • کلاس فوق برنامه در طول سال تحصیلی و یا در تابستان برای دانش آموزان علاقمند برگزار شود.

روح کلی برنامه درسی جدید آموزش ریاضی و رویکرد کلان آن حل مسئله است. ارتقاء مهارت و توانایی حل و طرح  مسئله، کانون تمرکز محتوا است. طرح درس‎های گردآوری شده در این کتاب مجموعه‌ای از مسئله‌های ریاضی امکان بسیار خوبی برای ماهر کردن دانش آموزان و توانا کردن آنها ایجاد می‌کند.

از طرفی دیگر روش تدریس غالب در برنامه جدید اکتشافی و فعال می‌باشد. دوره معلم محوری سپری شده و انتظار داریم فضای آموزشی به طور کامل دانش‌آموز محور باشد. محتوای کتاب و طرح درس‌ها نیز بر همین اساس تنظیم شده است.

More to Math
از بسته More to Math (ریاضی با لگو)

منبع لگوی آموزشی زنجان :
www.legozanjan.ir

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره ریاضی با لگو (More to Math)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید آیتم حذف شد بازگردانی